June 22, 2012

Aku tinggalkan Dia kerana Allah SWT

Assalamualaikum dan selamat awal pagi.. hehe.. ^__^

puisi malam hari ni  tulis buat insan yang pernah ada dalam hati aku.. hehe.. siapa dia masih menjadi rahsia.. biar masa dan takdir yang menentukannya... jalan ini yang aku pilih... dan aku berharap dia juga begitu... InsyaAllah dengan restu dari Allah SWT...

Aku tinggalkan Dia kerana Allah SWT..
Saat kasih dan sayang itu baru bercambah..
Aku putuskan untuk pergi...

Jauh di sudut hati aku sakit...
Namun aku tak mahu kita lalai....
Lalai dengan segala perintah Allah SWT...
Alpa dengan tujuan kita yang sebenarnya...
sehingga lupa cita-cita kita dulu....

Aku ingin kita dahulukan apa yang kita cari..
Aku ingin kita kumpul dulu bekalan untuk esok...
Aku ingin kita belajar erti sebuah kesabaran...
Melawan haluan arus nafsu yang melalaikan.....

Seandainya kita diciptakan untuk bersama...
Aku pasti Allah SWT telah siapkan pelamin yang indah buat kita...
Cuma masa yang bisa menentukan cepat atau lambat...

Semoga Allah SWT sentiasa memberikan kesabaran kepada diri kita...

No comments:

Post a Comment