July 1, 2015

#Cabaran20Hari - Pengalaman Pahit di Bulan Puasa



Assalamualaikum....


Pengalaman Pahit di Bulan Puasa

Alhamdulillah, setakat memori yang kadang-kadang pelupa ni.. takda lah lagi peristiwa yang pahit berlaku pada aku masa bulan puasa.. Paling-paling sedih pun sebab tak dapat berbuka puasa dengan family, rindu masakan mak yang tak kan pernah sama dengan masakan orang lain.. jauh sekali masakan sendiri.. ahakss.

Ingat lagi waktu tu aku lama giler tak balik kampung.. ajak member satu daerah pun tak nak balik jugak... gigih ku penebalkan muka pergi tanya azri kawan sekampung, pemilik ferrari merah berkuasa
kuda ajak dia balik kampung.. "awak, kita kan sekampung...." sambil buat mata kelip-kelip. chait! aku mesej dia je la.. alhamdulillah dapat balik juga walaupun berdua... apa yang membuatkan aku nak balik sangat sebab aku sampai termimpi dua orang adik aku... pergh, gila kentang punya mimpi... nak balik! nak balik! mungkin sebab aku rindu rumah sangat kut...btw, thanks azri ahchunga sebab tumpangkan aku balik kampung sangat selalu.. hehehe.. budi baikmu, claim nanti raya, aku masakkan roti jala untuk kau!!









No comments:

Post a Comment